ماله پروانه ای

ماله موتوری

ماله پروانه ای

ماله موتوری

انواع ماله پروانه ای(ماله موتوری)

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۴۳ ب.ظ

 


ماله پروانه ای به نام های دیگر از جمله ماله موتوری، ماله برقی و همچنین ماله هلیکوپتری معروف می باشد. ماله پروانه ای در نوع خود به دو دسته ماله پروانه ای دستی و ماله پروانه ای نفربر یا سرنشین دار تقسیم می شود.

تفاوت این دو در نحوه استفاده از آنها می باشد بدین صورت که ماله دستی را باید اپراتور هدایت کرده و برای ماله کشی دستگاه توسط دسته و فرد اپراتور هدایت می شود اما ماله نفربر یا سرنشین دار جایگاهی برای نشستن اپراتور دارد و غالبا برای سهولت بیشتر در ماله کشی سطوح وسیع تر و بالا بردن سرعت کار از این دستگاه استفاده می شود.

انواع ماله پروانه ای دارای سینی هستند برای صاف و یکدست کردن بتن ریخته شده روی سطح که این سینی باید از جنس ضد سایش باشد. انواع ماله برقی در ابعاد ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ سانتی متر هستند و موتور آنها به سه صورت برقی، بنزینی و گازوئیلی تأمین سوخت کرده و کار می کنند. اگر ماله پروانه ای با برق کار کند آنرا ماله برقی می گویند و اگر موتور آن به سوخت بنزین و گازوئیل نیاز داشته باشد آنرا ماله موتوری می گویند. ماله کشی توسط ماله پروانه ای باید زمانی انجام شود که بتن نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد و به محض اینکه کمی سفت شد باید با دستگاه شروع به یکدست کردن آن نمود. برای صیقلی کردن هر چه بیشتر سطح بتن می توان از سینی ماله کشی روی پره ها استفاده نمود.

 انواع ماله پروانه ای یا ماله موتوری بسته به نوع و قدرت موتور، جنس شاسی، کیفیت سینی و ابعاد پروانه های آن و همچنین با توجه به کشور سازنده اش از کیفیت و قیمت های متفاوتی برخوردار است. از جمله کشورهای تولیدکننده ماله پروانه ای می توان به سنگاپور، کره، ژاپن و چین اشاره نمود.
منبع:fidar-foolad.com

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۱
Hessam 24

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی