ماله پروانه ای

ماله موتوری

ماله پروانه ای

ماله موتوری

پودر سخت کننده بتن

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۹ ب.ظ

پودر سخت کننده بتن Hardface

توضیحات:

سخت کننده سیمانی سطوح مخلوطی آماده برای سخت کردن سطوح می باشد که با سیمان های پلیمری تقویت شده ساخته می شود. این کفپوش با قدرت چسبندگی بسیار زیاد به انواع سطوح و مقاومت نهائی 511 کیلوگرم بر سانتی متر مربع ترکیبی مناسب برای عملیات کف سازی سازه می باشد و قابلیت دوام و سخت کردن سطوح را امکان پذیر می سازد.

کاربردها:

  • کفسازی کارخانجات و سالن های صنعتی ، محیط های ورزشی، تفرجگاه ها و سردخانه ها
  • نیروگاه ها و پالایشگاه ها
  • ایستگاه های مترو و راه آهن ، فرودگاه ها و بنادر
  • مرمت کف های قدیمی آسیب دیده

ویژگی ها ومزایا:

  • سطح بسیار با دوام و سبک
  • مناسب برای قرارگیری ماشین آلات سنگین
  • چسبندگی بسیار زیاد به انواع زیرسازی ها
  • بدون انقباض و ترک خوردگی
  • مقاوم در برابر ارتعاشات استاتیکی، دینامیکی و ضربه
  • مقاوم در برابر باد، تابش خورشید، باران و سایر عوامل محیطی

نحوه استفاده:

آماده سازی سطوح
سطح بتن باید کاملاً عاری از هرگونه گرد و خاک، نخاله-های ساختمانی، مواد نفتی، روغن و... باشد. جهت تمیزکردن سطح بتن می توان از برس های سیمی و یا فشار هوا و آب استفاده کرد. 
پس از تمیزکاری، سطح بتن باید کاملاً زنجاب (اشباع از آب) گردد. باید توجه داشت که قبل از اجرا تمام آب آزاد روی سطح بتن یا داخل حفره ها خشک شود. دقت لازم در این کار جهت حصول چسبندگی مناسب ملات به سطح زیرین ضروری است.
اختلاط
ابتدا آب را در ظرف مناسب ریخته سپس پودر سخت کننده بتن را به آرامی با آن اضافه می نماییم ( نسبت اختلاط برابر 10 واحد پودر و 1 واحد آب). در عین حال عمل اختلاط بوسیله یک دریل مجهز به پره مناسب و با دور کند انجام می گیرد. پس از اضافه کردن تمام پودر سخت کننده بتن به مایع مخلوط را به مدت 3 تا5 دقیقه هم می زنیم تا یک مخلوط یکنواخت و همگن بدست آید.
برای اوزان بیشتر، باید از میکسرهای قوی پره دار استفاده نمود. برای اختلاط نباید از دستگاه¬هائی که دارای مارپیچ دوار هستند استفاده شود.
درحین اختلاط به کف و دیواره های ظرف اختلاط توجه نمائید تا مصالح مخلوط نشده به آن نچسبد.
اجرا
مخلوط آماده را با استفاده از ماله فلزی ویا شمشه بر روی سطح اعمال نمائید. توجه داشته باشید که عملیات اجرایی باید با حداقل پرداخت ممکن صورت پذیرد. پیش از پرداخت نهایی اجازه دهید ملات کمی سفت شود. 
چنانچه سطح نهایی بسیار صاف و صیقلی مد نظر باشد پیش از ماله کاری نهایی یک قلم موی خیس بر روی بتن بکشید و سپس عملیات پرداخت نهایی را انجام دهید.
عمل آوری
پس از نیمه خشک شدن ملات اجرا شده کلیه سطوح را تا 48 ساعت با اسپری آب مرطوب نگهدارید.
روش خشکه پاشی
پس از اتمام بتن ریزی و پس از نیمه خشک شدن سطح بتن اقدام به اجرای پودر سخت کننده بتن نمایید. بسته به کاربری سطح مورد نظر پودر سخت کننده بتن را بر روی مقاطع بتنی پاشیده تا رطوبت بتن را جذب کند. به منظور دستیابی به سطح صاف و یکنواخت با مقاومت مناسب لازم است با استفاده از ماله برقی (پروانه ای) سطح نهایی را پرداخت نمایید. پس از اتمام ماله کشی با اسپری نمودن آب عمل آوری بتن سخت شده را آغاز کنید.
سخت کننده بتن,پودر سخت کننده بتن,سخت کننده سیمانی,سخت کننده سیمانی سطح
منبع 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۰
Hessam 24

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی